Asiakkaasta
Alpa on perustettu vuonna 2012 kahden kuukauden Etelä-Amerikan sademetsissä ja vuoristossa seikkailun jälkeen. Perustaja Heikki ihastui paikallisten neulomiin neuleisiin, jotka pitivät hänet sopivan lämpimänä helteestä hallaan ja mietti mistä materiaalista ne on tehty. Mahtava materiaali neuleissa oli alpakan villa. Alpa suunnittelee kaikki tuotteensa itse, luottaa hillittyyn designiin ja haluaa tuotteidensa kestävän aikaa. Yrityksen arvoja ovatkin esteettisyys, ekologisuus ja eettisyys.
Alpakan villasta valmistetut tuotteet nousivat nopeasti suomalaisten suosioon ja yrityksen liikevaihto onkin kasvanut tasaisesti yli kahteen miljoonaan euroon (2021). Yritys on myös laajentanut Ruotsin markkinoille, jossa sen tuotteet on otettu hyvin vastaan. Vuosien aikana kansainvälistäkin kysyntää on ollut, joten nyt oli vihdoin aika laittaa maailmanlaajuisen markkinan verkkokauppa kuntoon.
Alpalla oli jo kokemusta muutamasta verkkokauppatoteutuksesta, joista opitut asiat otettiin huomioon tässä projektissa. Kansainvälisille markkinoille verkkokaupasta haluttiin kokonaisuus joka on suorituskykyinen, skandinaavisen tyylikäs ja mahdollistaa pelkkien tuote-esittelyjen lisäksi monipuolista sisältöä.
Lähtötilanne
Lähtötilanne projektiin oli ehkä se kaikista herkullisin! Valmis tunnettu brändi ja visuaalinen ilme, selkeät suunnitelmat sekä tavoitteet ja sisällöt valmiina kuvituksia myöten. Siitä huolimatta ei ollut mitään vanhaa painolastina, sillä Alpa halusi panostaa täysin uudenlaisen verkkokaupan rakentamiseen. Kumppanikseen Alpa etsi yrityksen joka on joustava, tarjoaa kaiken suunnittelusta ylläpitokumppanuuteen ja jakaa saman ajatusmaailman.