Jylkkäri halusi meidät mukaansa uudistamaan verkkolehteään
Vanha sivusto oli jäänyt tekniikaltaan sekä ulkoasultaan auttamattomasti jälkeen, eikä mahdollistanut lehden verkkoversion ja laajojen lisäsisältöjen julkaisua nykyaikaisesti. Uudella WordPressin päälle toteutetulla sivustolla haluttiin panostaa erityisesti nopeaan päivitettävyyteen, artikkeleiden lukukokemukseen sekä huomioida tulevaisuuden muuttuvat tarpeet.
Jylkkärin verkkoversion ulkoasu suunniteltiin lehtimäiseksi sekä lukukokemukseltaan silmälle miellyttäväksi ja soljuvaksi. Keskityimme suunnittelussa typografiaan sekä kuva- ja videomateriaalin esittämiseen sivustolla. Typografiamaailmaan haimme yhteneväistä fiilistä lehden kanssa.
Modulaarista sisällönhallintaa
Erilaisille artikkelityypeille suunniteltiin ja toteutettiin omat sivupohjat vastaamaan parhaiten kyseiseen formaattiin. Ihmiset -palstan artikkeleissa pääkuva on nostettu isoon rooliin, kun taas syväluotaavissa artikkeleissa otettiin huomioon sisältöön liitetty toisinaan runsaskin kuvitus.
Valmiit mainostenhallintatyökalut olivat kaikki huonosti toteutettuja, joten Jylkkärille sorvattiin oma WordPressin hallintapaneelista käsin toimiva. Ennen julkaisua piti myös ottaa huomioon rapiat 3 000 vanhaa artikkelia sekä kommenttia ja niiden muuttaminen uuden sivuston formaattiin sopivaksi. Ei muuten ollut ihan pikku juttu.
Jutut houkuttavat lukemaan
Vanha verkkolehti ei ollut houkuttava, joten uudesta tehtiin kuvien ja esitystavan kautta mahdollisimman houkutteleva. Selkeä, nopeasti omaksuttava sivurakenne, typografia ja täysresponsiivinen kokonaisuus vetävät lukijoita puoleensa. Sivustolle rakennettiin myös reaaliaikainen hakutoiminto, jonka avulla kulttimaineen saavuttaneet jutut löytyvät helposti vielä vuosien päästäkin.