Lähtökohdat
Leirintäoppaan ensimmäinen sähköinen versio oli tehty siitä vastaavan toimituksen voimin, eikä mahdollistanut helppoa jatkokehitystä. Verkkopalvelun käyttö oli hidasta ja alueiden tietojen ylläpitäminen monimutkaista. Myös karttatoiminnallisuus koettiin puutteelliseksi sekä hankalaksi, eikä käyttäminen mobiililaitteilla ollut käytännössä mahdollista.
Tavoitteet
Uudesta Leirintäoppaasta lähdettiin kehittämään kotimaan matkailuun houkuttelevaa verkkopalvelua, joka palvelee käyttäjiänsä matkan suunnittelussa sekä tien päällä. Myös karavaanarien yhteisöllisyyttä haluttiin ulottaa osaksi verkkopalvelua entistä vahvemmin. Lisäksi leirintäalueiden tietojen päivittämisen työlästä prosessia toivottiin helpotettavan.
Tulokset
Leirintäoppaan suurin kohderyhmä, karavaanarit ovat ottaneet palvelun omakseen. Kauden ollessa kuumimmillaan alueiden tietoja katsellaan päivittäin yli 8 000 kertaa, arvioita alueista on jätetty yli 400 auttamaan muita leirintäpaikkaa etsiviä ja palveluun on rekisteröitynyt tuhansia käyttäjiä. Myös saadun palautteen määrä on ollut huima.